- Hem d'educar els infants en la pràctica dels jocs de construcció. Si des de bens petits no s'acostumen a manipular aquest tipus de material, no els resultarà atractiu.
- El nombre i la complexitat de les peces han d'estar d'acord amb l'edat. És important tenir en compte que aquests jocs han de representar un repte per als infants, és a dir, que el grau de dificultat ha d'estar una mica per sobre del seu moment evolutiu. No es tracta de frustrar-los amb jocs que estan lluny de les seves possibilitats ni avorrir-los amb jocs molts simples, sinó de trobar el punt d'equilibri entre els dos extrems.
- Hem d'acceptar el fet que la majoria de les vegades construeixen per destruir tot seguit. El plaer està en les dues accions i no els hem d'incitar a mantenir les construccions per molt bé que els hagin quedat.
- És important fomentar el joc de construcció tant en nens com en nenes, ja que sembla comprovat que socialment els nens són més estimulats pels adults a practicar aquest tipus de joc que no pas les nenes.
"El objetivo principal de la educación es crear personas capaces de hacer cosas nuevas, y no simplemente repetir lo que otras generaciones hicieron" (Jean Piaget)
miércoles, 27 de noviembre de 2013
Els educadors i les educadores davant del joc de construcció
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario